Een middag met Cato - en de groeten van Wim

Zat ik als fly on the wall naar Cato te luisteren, kwam er een voormalig bokskampioen op mij af.

Showtime in de Staatsliedenbuurt! Cato Fluitsma zong en speelde voor dementerende ouderen in Amsterdam-West. Groot feest.

Na een uurtje stapte een van de ouderen op mij af. Wat ik aan het doen was. Ik vertelde dat ik van deze middag een verhaal voor aan het maken was voor MUG Magazine. ‘Nou, zet er dan maar in dat ik er niks aan vind’, mopperde hij.

Trots vertellen
De man stak zijn hand uit: ‘Ik ben Wim’. Of hij al verteld had dat hij Nederlands kampioen boksen is geweest? Trots vertelde hij over zijn jonge jaren.

Cato was geweldig. Maar Wim ook. Het leverde een mooie slotalinea op.


Nog even opgezocht trouwens, Wim was inderdaad bokskampioen.

Een greep uit mijn verhalen, stemproducties en overige klussen voor leuke mensen...

26 juni 2026
Zit je net lekker voor je tentje, staan je buren ineens voor je neus!
26 juni 2026
In mijn krappe inspreekruimte maakte ik een wandeling van een uur.
26 juni 2026
Het Huizer Museum heeft iets schitterends aan de muur geprikt!
20 maart 2026
Het getreuzel duurde zo lang, dat er voor de hemelpoort een file ontstond.
6 januari 2026
In Buurtkeuken Slotermeer is het praatje minstens zo belangrijk als de gratis soep.
3 januari 2026
Voor een Hollandse winter moeten we naar het museum.
radio op een stoel
29 december 2025
Voor de erfgoedbeschermers van Heemschut sprak ik weer een radiospot in.
28 december 2025
Wendy Knubben geeft haar oliebollen elk jaar een extra portie glitter en glamour.
30 november 2025
De Weggeefwinkel in Amsterdam-West is als de Bijenkorf zonder de prijskaartjes.
30 november 2025
Oude kwasten schilderen het lekkerste, weet je waarom?